loading...
پـورتـال خوانـدنی ها , سبک زندگی ,علمی و پزشکی , مذهبی ,گالری عکس هنرمندان, پرتال تفریحی
erfan بازدید : 236 شنبه 12 مهر 1393 نظرات (0)

مفاهیم: سیستم عامل ویندوز 8 چیست؟
 

سیستم عامل ویندوز هشت (Windows 8) متعلق به شرکت مایکروسافت است.
ویندوز هشت در واقع یک سیستم‌عامل‌ از مجموعه مایکروسافت ویندوز است که ابتدا در ۱ آگوست ۲۰۱۲ نسخه RTM (انتشار یافته به منظور ساخت) در اختیار شرکت‌های سازنده قطعات کامپیوتر قرار گرفت و سپس در تاریخ 26 اکتبر سال 2012 به بازار عرضه شد.

ویندوز ۸ برای استفاده در رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها و تلفن‌های همراه تولید شده‌است. این سیستم‌عامل هشتمین نسل از سیستم‌عامل‌های ویندوز می‌باشد و به همین دلیل نام آن را ویندوز ۸ گذاشته‌اند.
شرکت مایکروسافت قصد دارد سیستم‌عامل ویندوز ۸ را با پردازشگرهای ۱۲۸ بیت سازگار کند، ویندوز ویستا و ویندوز ۷ از پردازشگرهای ۶۴ بیت پشتیبانی می‌کنند.
از قابلیت‌های این سیستم عامل می‌توان به ارتباط سریعتر با استفاده از یواس‌بی۳ و بلوتوث۳، پشتیبانی از پردازنده‌های ARM، رمزگذاری کامل دیسک سخت، حساسیت نسبت به نور محیط، تشخیص چهره کاربر برای لاگین و لاگ اوت کردن، رابط کاربری مترو، برجسته‌بینی سه بعدی و پشتیبانی تلویزیون بی‌سیم اشاره کرد.
از شاخص‌ترین تغییرات در ویندوز 8 حذف دکمه استارت است. دکمه استارت برای اولین بار در ویندوز ۹۵ قرار داده شد و تا ویندوز ۷ باقی ماند.
ویژگی‌ها ویندوز 8
•    رابط کاربری مترو
ویندوز ۸ رابط کاربری جدیدی بر پایه زبان طراحی مترو مایکروسافت را به کار گرفته‌ است. مترو محیطی خواهد بود از ویژگی جدید کاشی‌وار (مربع مانند) که در صفحه شروع (Start Screen) نمایان می‌شود که مشابه سیستم عامل ویندوز فون می‌باشد.
هر کدام از آن کاشی‌ها یک برنامه را نشان می‌دهد و قادر خواهد بود که اطلاعات مرتبط مانند تعداد پیام‌های خوانده نشده برای یک برنامه ایمیل و یا درجه حرارت آب و هوا را نشان دهد.
سبک مترو برنامه‌های کاربردی را تمام صفحه اجرا می‌کنند و می‌توانند برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بین یکدیگر از قرارداد (Contracts) استفاده کنند.
آن‌ها از طریق فروشگاه ویندوز (Windows Store) در دسترس خواهد بود. برنامه‌های سبک مترو باWindows Runtime platform جدید و با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی  C++ ، ویژوال بیسیک، سی‌شارپ و جاوا اسکریپت توسعه یافته‌اند.
 
محیط سنتی دسکتاپ برای اجرای برنامه‌های دسکتاپ به عنوان نرم افزار مترو تلقی می‌شود. و همچنین دکمه شروع (Start) از نوار وظیفه حذف شده‌است و به جای آن ناحیه حساسی بوجود آمده که با حرکت ماوس به سمت گوشه چپ پایین ظاهر می‌شود.
همچنین نوار چارم (Charm Bar) اضافه شده‌است، هر دو مورد ذکر شده صفحه شروع جدید مترو را باز می‌کنند که جایگزین صفحه شروع قبلی شده‌است.
•    کنترل پنل در سایزها و طرح‌های مختلف!
در این نسخه با دو کنترل‌ پنل متفاوت روبرو هستیم. یک همان کنترل‌ پنل سابق که در برگیرنده تمام نیازها می‌باشد و دیگری یک کنترل پنل جدید که از طریق مترو قابل دسترسی است. این کنترل پنل که ظاهری کاملا گرافیکی دارد، گزینه‌های آن نسبت به کنترل پنل سابق محدودتر است و بیشتر آن‌ها مربوط به مواردی است که در تبلت‌ها کاربرد دارند.
بیشتر گزینه‌های مطرح شده در این کنترل‌ پنل برای کاربران عادی و یا کاربردهای روزمره بسیار مناسب به نظر می‌رسند.
 
استفاده از این کنترل‌ پنل نیاز به دانش خاصی ندارد و هر کاربری می‌تواند براحتی با آن ارتباط برقرار نماید. با استفاده از این کنترل‌ پنل می‌توانید براحتی کاربران را مدیریت نمایید، تنظیمات ارتباطی و شبکه خود را انجام دهید، شبکه‌های کوچک خود را راه‌اندازی و Sync کردن فایل‌ها را پیکربندی نمایید، قطعات جانبی را مدیریت کنید و تنظیمات حریم خصوصی خود را پیکربندی نمایید.
•    برنامه‌های نسل جدید
از مزایای ویندوز 8 توانایی اجرای برنامه‌های نسل پیشین ویندوز است به راحتی می‌توانید برنامه‌های پیشین خود را نصب کنید و در صورت تمایل آیکون آن‌ها را به مترو پین نمایید. این قابلیت یکی از دلایلی است که به نظر می‌رسد ویندوز 8 بر روی تبلت‌ها رقیبی جدی برای آندروید و iOS باشد.
•    فروشگاه ویندوز
فروشگاه ویندوز (Windows Store) پلت فرم آینده توزیع دیجیتال توسط شرکت مایکروسافت به عنوان بخشی از برنامه‌های کاربردی سبک مترو ویندوز 8 توسعه یافته است. در فروشگاه ویندوز برنامه‌های کاربردی رایگان و پولی موجود است.

 
•    ادغام با خدمات آنلاین
ویندوز 8 با تلفیق خدمات آنلاین مایکروسافت خدمات بیشتری ارائه می‌کند. کاربران در ویندوز 8 می‌توانند با یک حساب مایکروسافت (به طور رسمی به عنوان شناخته می‌شود) تنظیمات را بین چند کامپیوتر با یک حساب هماهنگ کنند.
همچنین مایکروسافت با سرویس ذخیره‌سازی ابری خود به نام اسکای درایو به کاربران ویندوز 8 این امکان را می‌دهد که برنامه‌ها تنظیمات و پرونده‌های خود را در این فضا ذخیره کنند. اسکای درایو در دسکتاپ و اکسپلورر گنجانده نشده و باید به طور جداگانه دریافت شود.
 
ویندوز 8 ایکس‌باکس لایو را در خود گنجانده است که شامل برنامه‌‌های Xbox-branded که برای بازی‌ها، موسیقی و ویدئو‌ها. برنامه‌های SmartGlass که می‌تواند به عنوان یک همراه برای محتوا در ایکس باکس360 و کنسول بازی خدمت می‌کنند.
همچنین با برنامه‌ (People) در ویندوز 8 می‌توانید به شبکه‌های اجتماعی مختلف متصل شد.
ویژگی‌های جدید دیگر:
1.    رابط کاربری جدید (مترو) برای صفحه نمایش لمسی
2.    حذف دکمه استارت
3.    مرورگر اینترنت اکسپلورر ۱۰
4.    ورود کاربری با استفاده از تصویر
5.    بوت سریع هیبریدی
6.    Task Manager(برنامه مدیریت وظیفه) جدید
7.    راه اندازی ویندوز با استفاده از فلش مموری
8.    یو اس بی فلش درایو ارائه شده توسط مایکروسافت در کنفرانس BUILD با ویندوز تو گو از پیش نصب شده
9.    پشتیبانی از چندین نمایشگر
10.    پشتیبانی از USB3
11.    پشتیانی از معماری ARMعلاوه بر اینتل و AMD
12.    صفحه شروع جدید
13.    قابلیت بازگردانی سیستم عامل به تنظیمات اولیه کارخانه
14.    سیستم پرونده جدید
15.    پشتیبانی از ارتباط حوزه نزدیک (NFC)
16.    بوت امن
17.    پشتیبانی از فناوری RAID 1 و RAID 5
18.    اضافه شدن نوار ریبون به ویندوز اکسپلورر مانند مایکروسافت آفیس۲۰۱۰
19.    توانایی بازکردن پرونده‌های ISO، IMG و VHD
20.    نرم افزار ویندوز دیفندر در این ویندوز دارای قابلیت آنتی ویروس است، که مشابه نرم افزار مایکروسافت سکیوریتی اسنشالز عمل می‌کند و پیش‌بینی می‌شود جایگزین این نرم افزار شود
21.    اضافه شدن ویژگی ایمنی خانواده (Family safety) که به والدین این امکان را می‌دهد که فعالیت‌های فرزندان خود را در اینترنت نظارت و کنترل کنند و همچنین از فرزندان خود محافظت کنند و رایانه آنان را کنترل کنند
22.    چند وظیفه‌گی جدید
23.    ادغام ایکس‌باکس لایو (شامل Xbox Live Arcade، Xbox SmartGlass، Xbox Music و Xbox Video)
24.    ساده‌تر شدن صفحه آبی مرگ
ویژگی‌های حذف شده
1.    نوار دستور (command bar) جایگزین نوار ریبون (Ribbon UI) شده‌ است
2.    ویندوز مدیا سنتر در تمام نسخه‌های آن حذف شده اما به عنوان یک افزونه (add-on) در دسترس است
3.    ویندوز مدیا پلیر از پخش دی‌وی‌دی پشتیبانی نمی‌کند
4.    حذف دکمه شروع (Start button)، اگرچه هنوز به عنوان یک نقطه حساس در پایین سمت چپ صفحه در دسترس است.
5.    دکمه نمایش دسکتاپ در نوار وظیفه دیده نمی‌شود، اما هنوز با کلیک کردن در گوشه پایین سمت راست صفحه فعال می‌شود.
6.    رابط کاربری آئرو ویندوز (Aero)که در ویندوز ویستا و ویندوز ۷ وجود دارد در ویندوز ۸ حذف شده‌است
7.    حذف ویندوز گجت که در ویندوز ویستا و ویندوز ۷ ویژگی جدیدی بود
8.    حذف برنامه Backup and Restore )پشتیبان‌گیری و بازگردانی) و جایگزینی آن با برنامه‌ای مشابه به نام تاریخچه فایل (File History)
9.    حذف Windows CardSpace و جایگزین جدیدی به نام U-Prove
10.    حذف Parental Controls و جایگزینی Family Safety
اهداف مایکروسافت از ویندوز 8 چیست؟
یکی از کارشناسان مایکروسافت در وبلاگ این شرکت پست عریض و طویلی را منتشر کرده و در آن نه تنها تاریخچه ای از چرایی و چگونگی عرضه نسخه های متعدد ویندوز را شرح و بسط داده است؛ بلکه اهداف کلی و اصلی‌ترین ایده‌های پشت پرده تولید نسخه جدید ویندوز ۸ را نیز به روشنی بیان نموده است. ...
یکی از کارشناسان مایکروسافت در وبلاگ این شرکت پست عریض و طویلی را منتشر کرده و در آن نه تنها تاریخچه ای از چرایی و چگونگی عرضه نسخه های متعدد ویندوز را شرح و بسط داده است؛ بلکه اهداف کلی و اصلی‌ترین ایده‌های پشت پرده تولید نسخه جدید ویندوز ۸ را نیز به روشنی بیان نموده است.


مقالات اسپانسر:

از نخستین روزی که ایده‌ی اولیه ویندوز 1 در ذهن مایکروسافت شکل گرفت، تا آن زمان که منتقدان وجود ابزاری به نام موشواره را «اسباب بازی»، ابزاری «بی فایده» و «نامناسب» ارزیابی کردند تا امروز که به دلیل اتکا به حسگرهای حسی - حرکتی (Kinect) دیگر بار موشواره به ابزار جانبی «غیر ضروری» بدل شده است؛ در تمام این مدت تغییرات گسترده ای در سبک و سیاق استفاده از رایانه، ظاهر این ابزار محاسباتی و نرم‌افزارهای داخلیش صورت گرفته است.
پس از این همه مدت، مایکروسافت می‌کوشد تا اهداف کنونی که برای سیستم‌عامل جدید خود در سر دارد را با کاربران خود در میان بگذارد و در این بین، این موضوع به روشنی پیداست که از این پس رایانه‌ای که 24 ساعت روز و 7 روز هفته به اینترنت متصل نباشد، کاربردی نیست!
امروزه مردم از رایانه به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط های اجتماعی استفاده می‌کنند. هم‌اکنون حضور تبلت و گجت‌های رنگ و وارنگ عرصه را بر لپ‌تاپ‌ها و نسل پیش از آن، رایانه‌های رومیزی بیش از پیش تنگ کرده است. حال بیایید به اهداف مایکروسافت از ارائه سیستم‌عامل ویندوز 8 نیم نگاهی بیاندازیم:
•    ایجاد سیستم عاملی تند و سریع
•    کاهش مصرف باتری و بالطبع طولانی‌تر کردن استفاده از دستگاه‌های همراه
•    تهیه و توزیع برنامه‌های مخصوص ویندوز 8
•    بهره از قابلیت کاشی‌های میز کار به صورت زنده (Live Tiles)
•    صرفه جویی در زمان
•    تجربه کار گروهی بین رایانه‌های رومیزی گوناگون
•    تبدیل رایانه‌های رومیزی به یک ابزار و نه رایانه صرف
در پایان، "جنس هریس"، کارشناس مایکروسافت، مطلب خود را این طور جمع بندی کرده و به پایان می رساند:
«چشم انداز ما برای ویندوز 8 ایجاد سیستم‌عاملی مدرن، تند و سریع است که معرف پلتفرم نرم‌افزاری دهه آینده صنعت رایانه باشد. سکوی نرم‌افزاری که مناسب حال تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها باشد؛ ابزاری که امروزه مردم از آن استفاده می‌کنند. می‌خواهیم تجربه‌ی جدیدی برای کاربران خود بسازیم که استفاده از آن بخشی از زندگی رومزه شان شود.»
کلیه اخبار، مقالات و آموزش‌های مرتبط با ویندوز ۸ را در آدرس zoomit.ir/windows8 مشاهده کنید.
نظر شما در این باره چیست؟ آیا ویندوز ۸ می‌تواند به اهداف خود دست یافته و جایگاه مستحکمی برای خود دست و پا کند؟ آیا حاضرید با تمام این اوصاف از XP، ویستا یا 7 خود بگذرید و ویندوز هشتی شوید؟ آیا تبلت‌های ویندوزی را به نمونه‌های اندرویدی و یا آیپد محبوب ترجیج می‌دهید؟
میانبر ها در ویندوز ۸ چیست؟
در مطلب قبلی از ویژگی‌های اصلی ویندوز ۸، ۱۰ تا را برای شما ذکر کردیم و تا حدودی توضیح دادیم. ویندوز ۸ یک جهش بازرگ و تغییر رادیکال است. برای همین ممکن است کار با آن برای افراد غیر حرفه‌ای کمی گیج کننده باشد و ما همه می‌دانیم که شروع دوباره، یعنی در اینجا از نو یاد گرفتن یک سری قواعد که قبلاً مدت‌ها با آنها سر کرده‌ایم، چقدر می‌تواند خسته‌کننده باشد. البته در کنارش، به خصوص با سیستم عاملی که نحوه ارتباط با آن به شکلی چالشی تغییر کرده، کشف چیزهای جدید را هم نباید از یاد برد که می‌تواند ماجراجویانه باشد.
اگر تازه کار با ویندوز ۸ را شروع کرده‌اید و دارید از خودتان می‌پرسید که همه چیزهای آشنا کجا رفته‌اند، نگران نباشید. این فقط شما نیستید که اینطور شده‌اید. اکثر کنترل‌ها و ویژگی‌های ویندوز ۷ هنوز اینجا هستند، البته جز چند تایی. فقط ممکن است جا به جا یا از نو طراحی شده باشند.
باما همراه باشید در ادامه مطلب…
وارد شدن به ویندوز ۸

اولین چالش برای خیلی‌ها این است که چطور وارد ویندوز ۸ شوند. لاک اسکرینی که موقع بالا آمدن ویندوز می‌بینید هیچ گزینه‌ای برای لاگین ندارد. برای گذشتن از این صفحه و ورود به سیستم عامل، در تبلت باید از پایین صفحه انگشت خود را به بالا بکشید (یا به اصطلاح Swip کنید)، و در پی سی با ماوس خود در لبه پایین تصویر کلیک کنید و آن را بالا بیاورید.
اما ساده‌ترین کار این است که خیلی ساده، یک کلید (فرقی نمی‌کند کدام) را روی کیبود خود فشار دهید. وآو! این هم از لاگین اسکرین، خدمت شما.
کار با صفحه استارت
خب حالا وارد رابط کاربری پر از کاشی ویندوز ۸ شده‌اید که به آن مترو یا مدرن می گوییم. شما می‌توانید این صفحه را به صورت افقی به چپ و راست جا به جا کنید؛ یا با گرفتن آن با ماوس یا چرخاندن scroll wheel. ویژگی‌ها و امکانات اصلی در این صفحه و چگونگی کار با آنها را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

این تصویر را در ذهن داشته باشید تا در ادامه به توضیح جزئیات آن بپردازیم.
کاشی‌ها: میان بُرهایی به همه برنامه‌های شما
برنامه‌های فول اسکرین جدیدی که به ویندوز ۸ آمده‌اند و همین‌طور برنامه‌های محیط دسکتاپ، هر دو می‌توانند در این بخش دارای کاشی باشد. تفاوت آنها با هم در این است که برنامه‌های موجود در ویندوز استور، طراحی قوی‌تر و رنگارنگ‌تر با امکانات بیشتری دارند ولی برنامه‌های دسکتاپ، یک طراحی ساده دارند درست مثل آنچه تا پیش از این در ویندوز دیده بودیم.
برای مدیریت این کاشی‌ها در صفحه استارت، پس از انتخاب آن، می‌توانید با راست کلیک، یا swipe down از بالا، یا فشار دادن دکمه menu روی کیبورد خود، آن را مدیریت کنید؛ کارهایی نظیر حذف برنامه‌ها از ویندوز یا حذف آنها از صفحه استارت امکان پذیر هستند.
Charms Bar: نواری مهم در سمت راست
کلید میان بُر Win+C می‌تواند به سرعت نوار Charms را برای شما پدیدار کند که دسترسی سریع به جستجو، اشتراک گذاری، و تنظیمات عملکردی سیستم عامل را فراهم می‌کند. راه‌های دیگر برای پدیدار کردن نوار Charms عبارت هستند از اینها: swip کردن از راست به چپ بر روی صفحات لمسی، یا بردن نشانگر ماوس به گوشه بالا یا پایین نمایشگر در حاشیه راست.
شما می‌توانید از این میانبُرهای کیبورد هم برای پریدن به بخش‌های زیر استفاده کنید:
- قسمت Share: کلید Win+H
- قسمت Settings: کلید Win+I
- قسمت Devices: کلید Win+K
App Switcher: نواری برای جا به جایی سریع بین برنامه‌ها
برای اینکه تمام برنامه‌های در حال اجرای سیستم عامل خود را ببینید و بتوانید بین آنها جا به جا شوید کافی است از کلید ترکیبی Win+Tab استفاده کنید. این کلید، نوار App Switcher را در حاشیه سمت چپ نمایشگر برای شما باز می‌کند که کادرهای کوچک مربوط به هر برنامه در آن قرار دارد. Alt+Tab نیز عملکردی مشابه با ویندوز ۷ را در ویندوز ۸ به نمایش می‌گذارد.
به جای استفاده از کلید ترکیبی می‌توانید نشانگر ماوس خود را به گوشه بالا سمت چپ ببرید و سپس روی کادرهای کوچک در پایین بیاورید تا برنامه‌های باز در پشت صحنه ویندوز مشاهده شوند و آنگاه با کلیک کردن روی کادر هر برنامه، به محیط داخلی آن می‌روید.
اگر هم یک تبلت دارید کافی است از گوشه چپ به سمت راست swip کنید تا نوار App Switcher باز شود.
Apps Bar: نواری مشابه منوی راست کلیک قدیمی
یادتان هست وقتی روی یک آیکون راست کلیک می‌کردید یک منو در کنار آن نمایان می‌شد؟ حالا با راست کلیک روی هر کاشی، منویی از لبه پایینی ویندوز ۸ باز می‌شود. البته گاهی هم از بالا باز می‌شود تا تنظیمات دیگری را به نمایش بگذارد، این بستگی به برنامه‌ای دارد که در حال کار با آن هستید.
در تبلت‌ها با swip از پایین و در پی سی با کلیک راست در هر جایی می‌توانید نوار Apps را مشاهده کنید. البته کلید میان بُر Win+Z هم به خوبی کار می‌کند.
کار با برنامه‌ها

برای حذف کلی یا حذف برنامه‌ها از صفحه استارت کافی است روی آن کلیک راست یا swipe down کنید یا اینکه دکمه menu روی کیبورد را فشار دهید. نوار تنظیمات مربوط به آن کاشی نمایان خواهد شد.
ویندوز ۸ به طور پیش فرض، با خروج شما از برنامه آن را نمی‌بندد. پس برای این کار می‌توانید از کلید معروف Alt+F4 استفاده کنید. همچنین می‌توانید با ماوس بالای برنامه را گرفته و با نگه داشتن کلیک چپ، برنامه را پایین بکشید و رها کنید تا بسته شود.
جستجو در ویندوز ۸

در اکثر موارد وقتی شروع به تایپ کنید، خواه در صفحه استارت باشید یا در یک برنامه یا در ویندوز استور، کادر جستجو ظاهر می‌شود. اما برای جستجوهای ویژه، می‌توانید کلید ترکیبی Win+Q برای جستجو در settings و Win+F برای جستجو در فایل‌ها را استفاده کنید.
مولتی تسکینگ (چند وظیفگی(

شما می‌توانید برنامه‌های فول اسکرین را در سمت راست یا چپ قرار دهید و همزمان در محیط دسکتاپ هم فعالیت کنید. البته این روی نمایشگرهایی با حداقل رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ کار می‌کند. برای این کار چنین کنید: در تبلت از حاشیه چپ نمایشگر به سمت مرکز Swipe کنید و در پی سی ماوس را به گوشه بالا سمت چپ ببرید و سپس به پایین بیاورید؛ به این شکل کادرهای کوچک برنامه‌ها در کنار نمایان می‌شوند. تا اینجایش چیز جدیدی نبود.
حالا آن برنامه‌ای را که مد نظرتان هست بگیرید و به سمت راست ببرید تا زمانی که ستون تیره‌ای را مشاهده کنید که می‌تواند هم در چپ باشد و هم در راست. وقتی برنامه را در محدوده آن ستون رها کنید، مولتی تسکینگ بر قرار می‌شود.
برای استفاده از نمایشگر دوم یا پروژکتور می‌توانید کلید Win+P را فشار دهید یا در نوار Charms وارد بخش Devices شده و سپس گزینه Second Screen را انتخاب کنید.
پرینت گرفتن روی کاغذ و ثبت اسکرین شات

برای گرفتن پرینت کاغذی در محیط یک برنامه با رابط مترو، می‌توانید نوار Charms را باز کنید و سپس وارد بخش Devices شوید. آنگاه برای رسیدن به تنظیمات پرینتر باید روی More settings کلیک کنید.
برای گرفتن اسکرین شات هم کافی است کلید ترکیبی Win+PrtScrn را فشار دهید. ویندوز ۸ نه تنها به صورت خودکار پرینت اسکرین می‌گیرد بلکه آن را با فرمت PNG در فولدر عکس‌های شما ذخیره می‌کند.
تغییر دادن تنظیمات

برای باز کردن منوی تنظیمات می‌توانید از کلید Win+I استفاده کنید یا اینکه در نوار Charms وارد بخش Settings شوید. انتخاب یکی از این دو بستگی به این دارد که داخل صفحه استارت باشید یا در یک برنامه. گزینه PC Settings یک نسخه ساده شده از Control Panel است.
برای کاربران حرفه‌ای تر کلید ترکیبی Win+X را پیشنهاد می‌کنیم که یک راست بخش‌هایی مثل event viewer و device manager و command prompt را ظاهر می‌کند. این کلید را از یاد نبرید.
قفل کردن و خاموش کردن سیستم
در بخش settings که زیر مجموعه PC Settings است شما می‌توانید lock screen را با انتخاب یک عکس پس زمینه و همچنین انتخاب برنامه‌هایی که می‌خواهید اطلاعاتشان در صفحه lock screen نمایش داده شود، شخصی سازی کنید.
اما برای خاموش کردن یا همان Shut Down کردن ویندوز ۸ برداشتن چند گام لازم است: ابتدا باید نوار Charms را باز کنید و سپس وارد بخش Settings شوید؛ به جای این دو کار می‌توانید یک باره کلید Win+I را فشار دهید. سپس دکمه Power را لمس می‌کنید و بسته به نیاز، یکی از این گزینه‌ها را بر می‌گزینید: Sleep، شات داون، آپدیت یا ری استارت.
همچنین می‌توانید از دکمه Ctrl+Alt+Delete برای آوردن دکمه power استفاده کنید یا اینکه بهتر از آن، یک کاشی Shut Down برای صفحه استارت درست کنید. چطوری؟ برای درست کردن این کاشی، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:
در محیط دسکتاپ راست کلیک کنید و سپس گزینه new shortcut را برگزینید. حالا در location field کد زیر را بنویسید:
Shutdown.exe —s —a 00
اسم میان بُر را Shutdown بگذارید و آن را نهایی کنید. در نهایت روی میان بُر که در دسکتاپ ذخیره شده کلیک کنید و وارد Properties شوید. سپس آیکون این میان بُر را در بخش مربوط به تنظیمات آیکون تغییر دهید و از منویی که ظاهر می‌شود گزینه pin کردن میان بُر به صفحه استارت را انتخاب کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
نظرسنجی
بازیگر زن مورد علاقه شما ؟
آمار سایت
  • کل مطالب : 1414
  • کل نظرات : 640
  • افراد آنلاین : 78
  • تعداد اعضا : 146
  • آی پی امروز : 369
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 1,005
  • باردید دیروز : 2,442
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 4,022
  • بازدید ماه : 4,022
  • بازدید سال : 15,990
  • بازدید کلی : 2,371,428